سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

چگونه از پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل جلوگیری کنیم؟ | راهکارهایی برای افزایش راحتی مشتریان

  • کد خبر: ۲۰۸۰۸۱
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
چگونه از پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل جلوگیری کنیم؟ | راهکارهایی برای افزایش راحتی مشتریان
شاید تا چند سال پیش پیامک‌های تبلیغاتی این قدر زیاد و آزاردهنده نشده بودند. اما برخی از شرکت‌ها در استفاده از این ابزار مفید بازاریابی زیاده‌روی کردند و حالا یکی از دغدغه‌های افراد، مسدود کردن پیامک‌های تبلیغاتی است.

گزارش آگهی

در این مقاله قرار است به راه‌های جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل بپردازیم. پس با ما و این مقاله همراه باشید.

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل

ایرانسل یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه ایران است که در یک دوره توانست مشترکین زیادی را به خود جذب کند. مشترکین ایرانسل روزانه بین 3 تا 10 پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند که این نکته شاید برای برخی مهم نباشد، اما برای بعضی از افراد اعصاب‌خردکن و آزاردهنده است.

حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل با لغو 11

اگر دقت کرده باشید، جدیدا در انتهای پیامک‌های تبلیغاتی یک عبارت «لغو 11» قرار می‌دهند. گذاشتن این عبارت در انتهای پیام‌ها برای تمام اپراتورها و خطوط پیامکی اجباری است و برای راحتی مشتریان گذاشته شده است.

مشترکین ایرانسل می‌توانند در جواب پیامک‌های تبلیغاتی، عدد 11 را بفرستند تا ارسال اس‌ام‌اس از آن خط خاص مسدود شود. اگر روزی پشیمان شدید هم می‌توانید عدد 12 را به همان شماره ارسال کنید تا دوباره از همان خط پیامکی، پیامک دریافت کنید.

چرا باید از لغو 11 استفاده کرد؟

در ادامه قرار است راه‌های مسدود کردن دیگری را برایتان آموزش دهیم. اما اگر از آن راه‌ها استفاده کنید، تمام پیامک‌های تبلیغاتی را از دست خواهید داد. یعنی اگر برند محبوبتان به مناسبت خاصی برایتان کد تخفیف بفرستد، یا از رستوران محله‌تان ارسال رایگان و پیشنهاد ویژه بگذارد، از آن باخبر نخواهید شد.

اما با استفاده از لغو 11، فقط پیامک‌های همان خط به‌خصوص مسدود می‌شود و چیزی را خارج از آن از دست نمی‌دهید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به سراغ مسدود کردن کامل اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی بروید، 11 را به آن خط تبلیغاتی ارسال کنید.

حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل با کد دستوری

یکی از راه‌های حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل استفاده از کد دستوری است. برای اینکه دیگر پیام تبلیغاتی را روی سیم کارت ایرانسل خود دریافت نکنید، کد #800* را شماره‌گیری کنید. سپس منویی برایتان باز می‌شود و از آنجا باید عددی که در کنار عبارت «قطع پیامک تبلیغاتی» نوشته شده است را ارسال کنید. این عدد معمولا 1 است.

پس از اینکه کد را با موفقیت ارسال کردید، حدود 24 ساعت طول می‌کشد تا درخواست شما اجرا شود. بنابراین هنگام استفاده از این روش باید کمی صبور باشید.

غیرفعالسازی پیام تبلیغاتی ایرانسل با تماس با پشتیبانی

قبلا گفتیم که بهترین کار برای لغو اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی، ارسال 11 در جواب لغو 11 است. به این صورت تمام پیامک‌های تبلیغاتی که از طرف شرکت‌هایی مثل ملی پیامک (melli payamak) برایتان ارسال می‌شود را از دست نمی‌دهید. اما اگر تصمیمتان جدی است و می‌خواهید حتما پیامک‌های تبلیغاتی را حذف کنید، می‌توانید با پشتیبانی ایرانسل به شماره 700 تماس بگیرید و منتظر بمانید تا به اپراتور وصل شوید.

پس از وصل شدن با پشتیبانی از کارشناس مربوطه بخواهید پیامک‌ها تبلیغاتی را روی سیم کارت شما مسدود کند. پس از گذشت 24 الی 48 ساعت، دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد.

حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل با استفاده از برنامه ایرانسل من

اگر از مشترکین وفادار ایرانسل باشید، احتمال خیلی زیاد برنامه ایرانسل من را روی گوشی خود دارید و به طور معمول از آن استفاده می‌کنید. اما آیا می‌دانستید که با استفاده از این اپلیکیشن به سادگی می‌تعوانید پیامک‌های تبلیغاتی را روی سیم کارت خود مسدود کنید؟

برای این کار ابتدا برنامه را باز کنید. قسمت پایین صفحه سمت چپ یک منو به نام سایر وجود دارد. این منو با علامت سه نقطه مشخص شده است؛ آن را باز کنید.

حالا منوی دیگری برایتان باز می‌شود. اولین گزینه آن «پرونده» نام دارد. روی پرونده بزنید تا باز شده و وارد صفحه دیگری شوید. در این صفحه جدید سومین گزینه یعنی «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی» را باز کنید. حالا روی دکمه«غیرفعال‌سازی» بزنید. اگر قبلا از طریق دیگری یا از همین برنامه پیامک‌های خود را بسته باشید، با استفاده از همین دکمه می‌توانید دوباره آن‌ها را فعال کنید.

تفاوت پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که اگر پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل را مسدود کنند، آیا پیامک‌هایی مثل پیامک بانک، دانشگاه، برنامه‌هایی مثل دیوار و اسنپ که در آن عضو هستند و غیره هم غیرفعال می‌شود؟ در جواب باید ابتدا این نکته را روشن کنیم که پیامک‌ها دو دسته هستند: پیامک‌های تبلیغاتی و پیامک‌های خدماتی.

پیامک‌های تبلیغاتی، همین اس‌ام‌اس‌هایی هستند که برندها و کسب‌وکارها برای تبلیغات خدمات و کالاهایشان برایمان ارسال می‌کنند و فقط جنبه تبلیغاتی و بازاریابی دارند. درحالی که پیامک‌های خدماتی، جنبه اطلاع‌رسانی و خدماتی دارند. مثال واضحی از این نوع پیامک‌ها، اس‌ام‌اس‌های واریز و برداشت بانک هستند. پیامک‌هایی که از دانشگاه، اداره‌های دولتی، سازمان‌ها و غیره دریافت می‌کنید و جنبه خدمات‌رسانی دارند، همگی جزو این دسته از پیامک‌ها هستند.

حالا که با مفهوم پیامک تبلیغاتی و خدماتی آشنا شدیم، وقت آن رسیده که ببینیم آیا با بستن پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل با روش‌های گفته شده، پیامک‌های بانک و دانشگاه هم غیرفعال می‌شوند یا نه. در جواب باید گفت خیر، با مسدود کردن پیامک تبلیغاتی، پیامک‌های خدماتی را از دست نخواهید داد.

خلاصه و جمع‌بندی

در این مقاله به روش‌های گوناگون حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مطلب کوتاه، توانسته باشید به هدف خود برسید. روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی شامل استفاده از کد دستوری، استفاده از برنامه ایرانسل من و تماس با پشتیبانی است. البته همچنان بهترین راه برای لغو پیامک تبلیغاتی چه روی ایرانسل و چه همراه اول، ارسال 11 در جواب لغو 11 است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->